Ziņa
“Teoloģija sevī ietver dažādas perspektīvas, vēloties būt dialogā ar citām zinātnēm, būt universitātē. Mēs mēģinām apvienot abas perspektīvas – gan iekšējo reliģisko perspektīvu, gan arī skatu no ārpuses uz reliģiju jeb reliģijpētniecisko perspektīvu,” stāsta LU Humanitāro zinātņu fakultātes dekāna p.i. profesore Dace Balode. “Teoloģija, tāpat kā citas zinātnes, ir saistīta ar racionālu izpētes veidu. Teoloģija sevī apvieno dažādas metodoloģijas – gan lingvistiskas, gan filozofiskas, gan vēsturiskas, gan sociālo zinātņu metodes, ja jāpēta mūsdienu reliģiskās parādības. Redzam augošu interesi par teoloģiju arī no dabaszinātnieku puses.”
Doktorante Kristīne Ēcis, kuras pētījuma tēma ir saistīta ar baznīcas un misiju vēsturi, salīdzina doktora studijas ar barjerskriešanu: “Doktora studiju pieredzi varu pielīdzināt savai jaunībā gūtajai pieredzei barjerskriešanā. Doktorantam katru nedēļu ir jāsaprot, kas un kad ir jāizdara, ko jāieplāno tālāk, kuras ir tūlītēju uzmanību prasošās lietas un kad var pieslēgties savai disertācijai. Arī disertācijai ir dažādi posmi. Manā gadījumā ilgu laiku aizņem darbs arhīvos. Turklāt ir brīži, kad saproti, kas vēl ir jāapgūst, lai uzrakstītu savu darbu. Piemēram, man tā ir vācu valoda un paleogrāfija, ko apgūstu papildus.”
Plašāka informācija par doktora studiju programmu “Teoloģija un reliģijpētniecība” ŠEIT. 2024. gadā uzņemšana LU doktorantūrā norisinās līdz 30. augustam. LU katru gadu doktora grādu iegūst ap 50 jaunajiem zinātniekiem. Šogad doktorantūras studijās plānots uzņemt teju 100 jaunus doktorantus. Plašāka informācija par uzņemšanu pieejama ŠEIT.
Kopš 2024. gada 15. jūlijā LU darbu jau uzsākusi vienota Doktorantūras skola, kuras pamatuzdevumi ir visu doktorantūras studiju programmu īstenošana un promocija, jauno pētnieku karjeras attīstības nodrošināšana, doktorantūras kvalitātes uzraudzība un pilnveide, kā arī starptautiskās sadarbības veicināšana. Jaunais doktorantūras modelis, kas LU tiek ieviests pakāpeniski līdz 2026. gada beigām, paredz pāreju uz doktorantūru ar nodarbinātību un studiju starpdisciplinaritātes stiprināšanu.
- Raidījuma ieraksts klausāms Radio NABA arhīvā.