Ziņa
“Akadēmiskā zinātne ir pievilcīga ar akadēmisko brīvību, kas ļauj pētīt tā, kā vēlamies, protams, izmantojot zinātniskos principus. Varam fokusēties uz to, kas, mūsuprāt, ir svarīgi,” uzsver LU Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultātes tenūrprofesore Inta Mieriņa, kas ir arī Diasporas un migrācijas pētījumu centra direktore, piebilst, ka cenšas atbalstīt doktorantu pētnieciskās intereses. “Akadēmiskā vidē varam vairāk runāt par problēmām, par kurām mazāk dzirdam publiskajā telpā. Svarīgākais ir iegūt zināšanas par konkrēto tēmu – varam izmantot teorijas un metodes no jebkura zinātņu lauka." Profesore iezīmē arī pašreiz aktuālo virzību zinātnē ne tikai uz starpnozaru pētījumiem, bet arī uz pārnozaru pētījumiem.
Doktorante Zane Meļķe, kura guvusi arī praktisku pieredzi darbā ar bēgļiem, pašreiz ir pievērsusies bērnu bēgļu iekļaušanai izglītības sistēmā. Doktorantūra viņai ir izvēle tālākai pašrealizācijai un personīgajai izaugsmei: “Doktorantūra ir ļāvusi izveidot jaunu dzīves vidi ar fokusu uz pētniecību.” Līdzās disertācijas izstrādei, Zane kā LU ESZF Sociālo un politisko pētījumu insitūta pētniece ir iesaistīta arī pētnieciskā projektā, kas pievēršas migrantu iekļaušanas jautājumiem.
Plašāka informācija par doktora studiju programmu “Sociālās zinātnes” pieejama ŠEIT. 2024. gadā uzņemšana Latvijas Universitātes doktorantūrā norisinās no 19. līdz 30. augustam. LU katru gadu doktora grādu iegūst ap 50 jaunajiem zinātniekiem. Šogad doktorantūras studijās plānots uzņemt teju 100 jaunus doktorantus. Plašāka informācija par uzņemšanu pieejama ŠEIT.
Latvijas Universitātē darbu jau uzsākusi vienota LU Doktorantūras skola, kuras pamatuzdevumi ir visu doktorantūras studiju programmu īstenošana un promocija, jauno pētnieku karjeras attīstības nodrošināšana, doktorantūras kvalitātes uzraudzība un pilnveide, kā arī starptautiskās sadarbības veicināšana. Jaunais doktorantūras modelis, kas Latvijas Universitātē tiek ieviests pakāpeniski līdz 2026. gada beigām, paredz pāreju uz doktorantūru ar nodarbinātību un studiju starpdisciplinaritātes stiprināšanu.