Ziņa
Katram no mums ir savs skolotājs, kura vārdu varam rakstīt ar lielo sākumburtu. No Latvijas Universitātes profesionālās bakalaura studiju programmas “Skolotājs” direktores profesores Indras Odiņas skatpunkta būtiskākie jautājumi, uz ko ir jārod atbildes pedagoģijas studētgribētājam, ir šādi: vai esmu gatavs strādāt ar cilvēkiem un vai esmu gatavs sadarboties?
Arī profesors Jānis Dzerviniks, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas Izglītības, valodu un dizaina fakultātes dekāns, aicina ikvienu pārdomāt savu motivāciju izvēlei kļūt par skolotāju, jo tas būs noderīgi arī iestājpārbaudījumam, kurš sastāv gan no rakstiskas, gan no mutiskas daļas: “Jāpārdomā, vai esmu gatavs dalīties savās zināšanas? Skolotāja darbs ir dalīšanās zināšanās un prasmēs ar skolēniem, kolēģiem, vecākiem. Tāpat arī jāsaprot, vai esmu neatlaidīgs, mērķtiecīgs, aktīvs un aizrautīgs? Neatlaidība un mērķtiecība būs īpaši svarīga tiem, kuri izvēlēsies apgūt speciālās izglītības skolotāja profesiju.”
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Mākslu pedagoģijas nodaļas vadītāja Kristīne Zelicka šogad aicina pieteikties studijām tos, kuri vēlas kļūt par mūzikas skolotājiem un deju skolotājiem, jo studijas šai augstskolā ļauj apgūt gan radošās prasmes specialitātē, gan arī pedagoģijas metodoloģiskos pamatus. Laba skolotāja pamats, viņasprāt, ir divi “vaļi”: “Skolotājam, pirmkārt, ir jābūt ļoti zinošam savā jomā un profesijā. Otrkārt, skolotājam ir jābūt empātiskam un jāspēj iedvesmot.” Ja abas šīs puses savienojas, tad ir iespēja kļūt par skolotāju ar lielo sākumburtu.
Ketrīna Grīga, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas studente pedagoģijā, uzsver, ka skolotājam ir jāiet līdzi laikam, jo to šodien pieprasa skolēni. Ketrīnai iestājpārrunās bija jāatbild uz jautājumu, kāds ir viņas ideālais mūzikas skolotājs? Šī atbilde šobrīd kalpo topošajai pedagoģei par vadmotīvu pašas studijām un profesionālai izaugsmei skolā, lai sasniegtu pašas uzstādīto mērķi.
Sarunas gaitā tās dalībnieki diskutēja par to, kādus pašpārbaudes jautājumus jāuzdod pašam sev, pirms uzsākt studijas kādā no pedagoģijas studiju programmām, kā izvēlēties sev piemērotāko pedagoģijas studiju programmu un virzienu, kādas ir būtiskākās rakstura iezīmes, bez kurām ikdienas darbā neiztikt skolotājam, kāda ir pedagoģijas studiju praktiskā puse, kā notiek teorijas un prakses sasaiste un kā skolotāji atrod ceļu uz skolām.
Sarunas izskaņā sarunas dalībnieki raksturoja katrs savu iedvesmojošāko skolotāju un to, ko no viņa ir iemācījies, iedvesmojot kļūt par skolotājiem arī citus.
Sarunu moderēja Latvijas Universitātes Studiju attīstības un pārvaldības pilnveides programmas komunikācijas vadītāja Kitija Balcare.
SKATIES SARUNAS VIDEOIERAKSTU ŠEIT
Uzņemšana Latvijas Universitātes profesionālajā bakalaura studiju programmā “Skolotājs” un Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas profesionālajā bakalaura studiju programmā “Speciālā izglītība” norisināsies no 14. līdz 24. jūlijam, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas profesionālajā bakalaura studiju programmā “Mūzikas, teātra mākslas, dejas, vizuālās mākslas skolotājs” un 1. līmeņa profesionālajā studiju programmā “Mūzikas, dejas, mākslas profesionālās ievirzes un interešu izglītības skolotājs” norisināsies no 12. līdz 21. jūlijam, savukārt Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas profesionālajā bakalaura studiju programmā “Sporta zinātne” – no 12. līdz 18. jūlijam.
Plašāk par studiju iespējam varat uzzināt vietnē www.esiskolotajs.lv.
Informatīvo kampaņu “Esi skolotājs” īsteno Latvijas Universitāte, to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projektā Nr. 8.2.1.0/18/I/004 “Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena “Izglītība un pedagoģija” studiju programmas”.