Ziņa
Kā norāda Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas dabaszinību skolotāja Inga Pūce, pirmais gads, iegūstot skolotāja kvalifikāciju un vienlaikus strādājot skolā, ir liels izaicinājums, kas dod rūdījumu un pašdisciplīnu, taču otrais jeb indukcijas gads, kad ir iespējams padziļināti apgūt kādu no tālākizglītības programmām, ir ļoti vērtīgs tieši pieredzes uzkrāšanā ārpus sava ierastā darba formāta. “Programmā “Klasvadība efektīvai mācību stundai” iegūtās zināšanas deva iespēju paskatīties uz situāciju stundās no izaicinājuma, nevis problēmas puses. Plānoju padziļināti studēt jaunās paaudzes bērnu pasaules uztveri un iespēju efektīvi sadarboties mācību satura apguvē, kur vieta ir arī sociāli emocionālai audzināšanai no abām iesaistītām pusēm, dodot iespēju ieraudzīt jebkura bērna potenciālu!” stāsta Inga.
“Mans programmas vērtējums kopumā indukcijas gadā desmit ballu sistēmā: 10+,” par savu pieredzi Latvijas Universitātes tālākizglītības programmā “Pārmaiņu vadība izglītībā” stāsta Babītes vidusskolas sociālo zinību un vēstures skolotājs Ralfs Vaiveris. “Mani īpaši uzrunāja tēma “Emocionālā inteliģence” kuratora Edgara Plētiena vadībā, ļoti arī noderēja dažādu reālu situāciju analīze attiecībā uz niansēm skolās un to profesionāli risinājumi. Noteikti rekomendēju šo profesionālo prasmju pilnveides programmu nākamajiem “Mācītspēks” kolēģiem.”
Savukārt Kristīne Ozollapa, Jelgavas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja, stāsta: “Otrais studiju gads ir nepieciešams, lai jau kādā šaurākā virzienā papildinātu savas zināšanas. Es izvēlējos programmu “Speciālā un iekļaujošā izglītība”, domājot par pārmaiņām mācību darbā, pārejot uz mācībām tikai latviešu valodā. Skolas vidē un procesā ir jāiekļauj arvien vairāk bērnu ar citādām prasībām un iespējām. Ir lietderīgi uzzināt, kā ar viņiem strādāt, kā palīdzēt, kā iekļaut. Uzskatu, ka guvu labu pieredzi un par docētājiem esmu sajūsmā!”
Jelgavas Valsts ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja Gunita Butāne stāsta, ka izvēlējusies programmu “Tehnoloģiju bagātināta mācību procesa organizēšana” tādēļ, ka skolās mācās digitālās paaudzes bērni, kuri jau ir izauguši ar viedierīču palīdzību sasniedzamajā tīmekļa telpā. Līdz ar to uzdevumus, ko drukātās darba lapās skolēni pilda garlaikojoties, digitālo spēļu, testu un izaicinājumu veidā izpilda kā rotaļājoties un bez īpašas piespiešanās.
Maija sākumā noslēdzās 2023. gada dalībnieku atlase skolotāju izglītības projektam “Mācītspēks”. Kopumā tika saņemti 378 pieteikumi, no tiem 277 atbilstoši projekta uzņemšanas kritērijiem. Atlasi izturēja 134 dalībnieki ar augstāko izglītību, kuri vēlas darba vidē balstītās studijās Latvijas Universitātē, Daugavpils Universitātē vai Liepājas Universitātē iegūt skolotāja kvalifikāciju. No 134 atlasi izturējušiem kandidātiem daļa no dalības projektā pašlaik ir atteikusies finansiālu, profesionālu vai ģimenes apstākļu dēļ. Jūlija otrajā pusē savas pedagoga gaitas ar “Mācītspēks” vasaras mācībām aizsāks gandrīz 100 jaunie profesionāļi ar augstāko izglītību, lai jau septembrī dotos strādāt skolās visā Latvijā.
Plašāka informācija par skolotāju izglītības projektu “Mācītspēks” pieejama mājaslapā https://macitspeks.lv/, savukārt informācija par veidiem, kā kļūt par pedagogu vai profesionāli augt pedagoģijas jomā pieejama https://esiskolotajs.lv/ .
Par projektu “Mācītspēks”
Projektu “Mācītspēks” īsteno Latvijas Universitāte, Daugavpils Universitāte un Liepājas Universitāte, to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija. Projekts “Mācītspēks” tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projekta Nr. 8.2.1.0/18/I/004 „Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena „Izglītība un pedagoģija” studiju programmas” un otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas „Skolotājs” licenču ietvaros.