Ziņa
Grantu konkursa fināla posmā sacentās un žūrijai savas biznesa idejas prezentēja septiņas komandas. Ideju pārbagātībai nebija robežu – dalībnieki, sekojot festivāla vadmotīvam “MISIJA: RADĪT”, bija padomājuši par vairākām inovāciju idejām, kas cilvēkiem ikdienā atvieglotu dzīvi un risinātu dažādus aktuālus jautājums.
Pirmās vietas un 8000 EUR granta ieguvēji “OG Sense” izstrādā jauna veida optisko gāzes sensoru amonjaka (NH3), CO2 un gaistošo organisko savienojumu identifikācijas un koncentrācijas mērījumiem, kā arī temperatūras mērīšanai. Šādi sensori tiek izmantoti pārsvarā mājputnu fermās, bet izmantojams visur, kur jāizmēra minēto gāzu līmeņi. Komandas pārstāvis Valters Slava ir gandarīts par uzvaru: "Patiesi priecājamies par augsto novērtējumu un izcīnīto pirmo vietu "Icebreakers" festivālā. Tajā pašā laikā arī skaidri apzināmies, ka šis ir tikai viens no pirmajiem soļiem ceļā uz mūsu projekta veiksmīgu realizāciju. "OG Sense" ir Latvijas zinātnieku komandas radīta tehnoloģija, kas vēlreiz apstiprina patiesi spēcīgu zinātnieku darbu tepat Latvijā."
Otrās vietas un 2000 EUR granta ieguvēji "AR Wheels" izstrādā 3D augmentētās realitātes vizualizatoru, kas palīdzēs klientiem virtuāli piemērīt auto diskus un aksesuārus pirms to iegādes. Komandas pārstāvis Rolands Ivdra jau skaidri zina tālākos uzdevumus: "Līdz šī gada beigām ir mērķis panākt galējo vienošanos ar klientiem par produkta specifikāciju, cenu un vienoties par iepriekšpārdošanu, pēc kā tiks izstrādāta produkta minimālā versija jeb MVP."
Festivāls “Icebreakers’22” norisinājās klātienē, LU Akadēmiskā centra Zinātņu mājā. Visas dienas garumā festivāla apmeklētājiem bija iespēja darboties radošajās darbnīcās un meistarklasēs, klausīties ekspertu diskusijās par aktuāliem mūsdienu pasaules un pēdējā gada jautājumiem, tostarp savu datu aizsardzību interneta vidē, emocionālo inteliģenci, jaunumiem tehnoloģijās, atbalsta instrumentiem biznesa idejas attīstībai, kā arī radošumu biznesa vidē. Šogad festivāla apmeklētājiem tika piedāvāta iespēja iepazīt dažādas prakses un karjeras iespējas, kā arī izmēģināt dronu simulāciju un VR risinājumus uzņēmumu un organizāciju ekspo zonā.
Bizness, radošums un inovācijas
“Icebreakers’22” diskusiju tēmu loks bija ļoti plašs – paneļdiskusijās eksperti sprieda par inovācijām, kas veicina automatizāciju, izmantojot robotus; cik grūti ir izveidot savu uzņēmumu un ar kādiem izaicinājumiem sastapušies uzņēmumu vadītāji; ko darīt, ja aizsākta biznesa ideja un nezini, kur meklēt tālāko atbalstu savai idejai; cik lielam riskam lietotāji ir pakļauti digitālajā vidē un ko darīt, lai tos mazinātu; kā uzturēt radošumu skolā, ikdienā un darbā un kā tik pāri radošuma krīzei. Savukārt prezentācijās tika uzsvērti jautājumi par mākslu un uzņēmējdarbību, radošuma izmantošanu savā un cilvēces labā, zīmola nozīmi un veidu, kā izcelties konkurentu vidū, par izdegšanas sindromu un sava potenciāla apzināšanu, kā arī ilgtspēju un mākslīgo intelektu.
Paralēli informatīvajām lekcijām un diskusijām bija iespēja darboties četrās meistarklasēs, lai iemācītos pārliecinoši pasniegt savas idejas gan biznesā, gan ikdienā, iemācītos, kas ir dizaina domāšana, izveidotu savu pirmo lietotni vai mājaslapu, nerakstot programmatūras kodu un saprast, kā sasniegt to, ko patiesi vēlies, kad saskaries ar izaicinājumiem un meklējat padomdevējus. Muzikālajā pauzē ar akustisko koncertu apmeklētājus priecēja mūziķis Justs Sirmais.
Šoruden festivāls norisinājās jau piekto reizi. Festivālu "Icebreakers'22" organizēja LU Biznesa inkubators, pateicoties Latvijas Universitātes Studentu padomes, LU fonda un mecenātu, Rīgas domes un LIAA atbalstam, kā arī pasākuma galvenajiem partneriem “LMT Retail & Logistics” un AS "4finance". Festivālu informatīvi atbalsta TVNET. 10 000 EUR grantu konkurss tika īstenots ar Biznesa ideju fonda atbalstu, pateicoties Latvijas un ārvalstu mecenātu finansiālam atbalstam, ko administrē LU fonds.