Ziņa
Interese par jauno skolotāju projektu “Mācītspēks” jau trešo gadu pēc kārtas ir liela. Kā stāsta projekta "Mācītspēks" dalībnieku atlases speciāliste Danute Grīnfelde, atlases intervijās satiktie profesionāļi ir dažādi, taču viņus visus vieno spēja pilnveidot savu ikdienas darbu un pārliecība, ka arī katrs skolēns spēj pilnveidoties, saņemot piemērotu atbalstu. ”Protams, atlases intervija kandidātam ir stress. Taču ir prieks redzēt, kā mūsu kandidāti arī šādā izaicinošā situācijā īsā laikā atrod problēmsituācijas risinājumus un spēj tos pielāgot skolēna vajadzībām. Tas ļauj cerēt, ka arī skolā viņu uzmanības centrā būs skolēns, nevis mācību priekšmets,” uzsver Danute Grīnfelde.
Dalībnieku uzņemšana projektā “Mācītspēks” norit vairākos posmos, no kuriem pirmais ir dalībnieku piesaiste. Tad norit atbilstošo kandidātu atlase, kam seko skolu piesaiste jeb atlasītajiem kandidātiem atbilstošu vakanču piemeklēšana. Projekts dalībniekiem sākas vasarā ar intensīvām mācībām, lai jau rudenī topošie skolotāji uzsāktu pedagoģijas studijas Latvijas Universitātē, Liepājas Universitātē vai Daugavpils Universitātē un vienlaikus varētu strādāt kādā no Latvijas skolām.
Ik gadu projektam “Mācītspēks” piesakās aptuveni 1000 interesentu, kuri vēlas kļūt par skolotājiem. 100 atbilstošākajiem pretendentiem katru gadu ir iespēja kļūt par projekta dalībniekiem – piedalīties vasaras apmācībās, rudenī uzsākt darbu skolā un paralēli studēt augstskolā, iegūstot skolotāja kvalifikāciju. 2021. gadā studijas universitātēs un darbu skolās uzsāka 74 dalībnieki, bet 2020. gadā, kad tika uzņemti pirmie "Mācītspēks" dalībnieki, studijas un darbu skolās uzsāka 98 jaunie skolotāji.
Projektu “Mācītspēks” īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte, Daugavpils Universitāte un nodibinājums “Iespējamā misija”, to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija. Projekts “Mācītspēks” tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projekta Nr. 8.2.1.0/18/I/004 “Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena “Izglītība un pedagoģija” studiju programmas” ietvaros.